61e wielerronde Heemskerk 3 september 2023

Wat gaat de tijd toch weer snel. Er is alweer een jaar voorbij na onze 'jubileum' editie van de 60e ronde van Heemskerk. Een jaar waarin er weer veel veranderd en gebeurd is.

De afgelopen maanden zijn onze vrijwilligers van het wielercomité weer gigantisch druk bezig geweest om de ronde van Heemskerk weer op poten te krijgen. Zowel het financiële gedeelte als de vrijwilligers regelen vergt veel inspanning maar lukt ons nog steeds. Een geoliede machine mag ik gerust zeggen van vrijwilligers. Dit zijn veelal leden van de IJsclub Kees Jongert of BRC Kennemerland. Daarnaast ontvangen wij steun van de gemeente Heemskerk om onze ronde te kunnen en mogen organiseren en hebben wij hierin goed overleg, zowel met de gemeente als de plaatselijke horeca. Samen met de geldelijke bijdrage van de vele ondernemers die de ronde van Heemskerk een warm hart toedragen is de wielerronde van Heemskerk voor het wielercomité een prachtig evenement om te organiseren.

De afgelopen editie was er één om met trots op terug te kijken. Maar we kijken vooral vooruit. Ook dit jaar hebben we weer een mooi programma bij elkaar weten te krijgen. Standaard beginnen we met de allerjongste talenten van Heemskerk en omgeving met de Brantjes Dikke Banden Race. Voor ons als organisatie altijd spannend om mee te beginnen. Staat iedereen op de goede plek en hebben we alle kinderen terug over de finish. Drukte maar wel geweldig om de strijd te zien die de kinderen onderling leveren.

Verder is het programma onveranderd ten opzichte van de voorgaande jaren. De dameskoers, sportklasse en Elite / Beloften zijn weer van de partij. Snelle harde koersen op ons 1800 meter lange parcours door het centrum van Heemskerk. Een soms lastig maar erg gewild parcours door snelle en technische stukken.

Voor de bloemen, medailles en bekers hebben wij dit jaar wederom twee ronde-missen weten te enthousiasmeren. Voor de Brantjes Dikke Bandenrace is Nora Röling de minimiss. Voor de andere categorieën hebben wij Nova Serpenti als ronde-miss. Beide dames hebben een link met de wielerronde Heemskerk.

Wij hopen dat de weergoden ons net zoals de voorgaande jaren gunstig gestemd zullen zijn zodat we een prachtige 61e ronde gaan krijgen. De aftrap van de feestweek staat er klaar voor. Tot zondag 3 september!

Hans Röling
voorzitter Stichting Wielercomité Heemskerk

Download het programma (pdf)